Campagnes & bouwstenen
Campagnes
Heeft u (online) marketing als project aan NEXOR uitbesteed en gaan wij campagnes voor u bedenken, creëren en activeren? Dan starten wij met het uitwerken van de Buyer Journey en persona’s. Daarnaast wordt uw database of CRM verder geactualiseerd, verrijkt en uitgebouwd met relevante gegevens.
Buyer journey & persona’s
Om erachter te komen wie uw ideale klant en prospect is en welke weg hij of zij neemt om tot uw organisatie komen, wordt eerst de buyer journey voor uw product of dienstverlening uitgewerkt. Daarna worden de buyer persona’s in kaart gebracht: welke kenmerken heeft de DMU, welke functie bekleedt hij of zij, welke uitdaging of welk probleem heeft hij of zij en welke voorwaarden hanteert hij of zij bij de aanschaf van een product of dienst? Zowel de buyer journey als de persona’s vormen het uitgangspunt voor het bedenken, creëren en activeren van marketingcampagnes alsmede de keuze voor de verschillende bouwstenen. De inhoud van communicatie richting de doelmarkt wordt volledig afgestemd op de “tone of voice” van de verschillende persona’s.
CRM & database
Het hebben van een actuele, volledige en juiste database of CRM wordt, ook in zakelijke (b2b) dienstverlening, richting mei 2018 steeds belangrijker in verband met de GDPR (of AVG) wetgeving en de wijzigingen rondom de bescherming van persoonsgegevens en het privacy beleid van organisaties. Uiteindelijk wordt uw volledige database gesegmenteerd op basis van de hierboven beschreven buyer persona’s. Beschikt u niet over een CRM-systeem, maar wenst u hier wel mee te werken? In NEXOR Sales Projects wordt er veel gewerkt met het Salesforce CRM. Bij project uitbesteding kan er een licentie voor u worden afgesloten. Deze kan maandelijks of jaarlijks worden gefactureerd.
Marketing Automation
In NEXOR Marketing Projects wordt er gebruik gemaakt van een Marketing Automation platform, Sharpspring. Dit platform werkt plug-and-play met onder andere Google Adwords en uw Social Media kanalen, maar kan met behulp van Zapier ook geïntegreerd worden met uw CRM en andere marketing tools. Bij project uitbesteding wordt er een licentie voor u afgesloten. Deze wordt maandelijks gefactureerd.
Bouwstenen
Vervolgens gaan wij aan de slag met de uitwerking en inhoud van uw marketingcampagnes. U kunt ervoor kiezen om de volgende bouwstenen te activeren:
Website & landingpages
Bij NEXOR bouwen we geen websites, maar wel landingpages. Een marketingcampagne levert bestemmingsverkeer op: website bezoekers die direct op de landingpage van de campagne terecht komen. Op deze pagina staat (SEO) tekst en uitleg, de juiste content, een duidelijke call-to-action en een contactformulier om gegevens te verrijken. Geen website (front- en backend) development dus. Uiteraard leveren we wel de gewenste ondersteuning als het gaat om het opzetten van de juiste structuur en navigatie op uw website, het maken van (blog)pagina’s en een duidelijke call-to-action. Alles wat u helpt om goed gevonden te worden, interesse voor uw product of dienst te creëren en conversie te optimaliseren!
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Goed gevonden worden, daar begint het mee. Dit is namelijk dé manier om mensen naar uw websites en landingpages te krijgen. Uw potentiële klanten bevinden zich online en zij zoeken constant naar producten of diensten die een oplossing zijn voor hun probleem of een invulling van hun behoefte. Gevonden en getoond worden in zoekmachines speelt hierbij dus een grote rol. Bij NEXOR helpen wij graag bij het optimaliseren van uw online vindbaarheid. Dit doen we zowel met on-page als off-page SEO. In sommige gevallen betekent dit dat er webteksten moeten worden herschreven, maar het publiceren van content zoals blogs en de inzet van social media kunnen ook bijdrage aan een hogere ranking in zoekmachines als Google.
Zoekmachine adverteren (SEA)
Naast het optimaliseren van de organische vindbaarheid, kan er ook betaald geadverteerd in zoekmachines (SEA). Hiervoor werken we bij NEXOR met Google Adwords en Display. Wellicht heeft u al campagnes met advertenties op bepaalde zoekwoorden actief? Dan beheren en optimaliseren wij uw resultaten graag. Is dit nog niet het geval? Dan openen wij uw Google Adwords account, werken wij een SEA-strategie uit, doen wij een zoekwoorden analyse en activeren wij campagnes en advertenties voor u.
E-mailcampagnes
E-mail campagnes vormen eigenlijk een ‘shortcut’ naar de landingpages van campagnes. Via een pakkende e-mailinhoud en de juiste call-to-action komt de lezer van de e-mail op de betreffende pagina terecht. Het doel is om vervolgens content die van toegevoegde waarde is voor de prospect beschikbaar te stellen middels een formulier. Dit maakt telefonisch contact en het maken van een afspraak makkelijker. Uiteraard is, voor het versturen van een e-mailcampagne, wel een goede verrijkte database of een compleet CRM nodig.
Social media campagnes
Social media is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Om dezelfde reden maken social media campagnes en advertenties tegenwoordig ook een groot deel uit van marketingcampagnes: LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Snapchat, Blogger en Google+ vormen een soort verlengstuk als het gaat om het uitdragen van missie, visie en unique selling points. Daarnaast helpt het bij het bereiken van de doelmarkt en het in contact treden met de Decision Making Unit.
Content marketing
Content creatie, redactie en publicatie is een doorlopend proces. De tekst in e-mail of op een landingpage is content, maar een blog, vlog, event, webinar, demo of whitepaper ook. Voor alle content geldt dat het relevant, uniek en geloofwaardig moet zijn. Het moet toegevoegde waarde bieden en een bijdrage leveren aan de doelstellingen van de prospect, lead of klant. Zo kan een whitepaper antwoord geven op een vraag, een blog de oplossing voor een probleem beschrijven en een event of webinar voorzien in de (latente) behoefte van iemand. Marketingcampagnes worden vaak opgebouwd uit verschillende value adding contentstukken. NEXOR helpt bij het creëren en publiceren daarvan.
Welke bouwstenen kiest u?
U kunt er voor kiezen om alle bouwstenen te activeren, maar het kan ook zo zijn dat u in één of meerdere hiervan (nog) geen toegevoegde waarde ziet. U bepaalt altijd wanneer NEXOR een campagne voor u activeert en met welke bouwstenen onze marketing professionals zullen gaan werken!